اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

فرهاد ظریف:زمین خوردنم باعث شد ایتالیا ...لیبروی محبوب تیم ملی والیبال که چندی پیش به عنوان سفیر سلامت برگزیده شد، در نامه‌ای نمادین به دخترش از دغدغه‌هایش برای آینده ترمه‌ و ترمه‌ها در حوزه محیط زیست و هوای پاک گفته است.

 
تابناک - به گزارش ایسنا، ظریف به عنوان یک پدر جوان، دختری کوچک به نام «ترمه» دارد. او که مانند هر پدر دیگری علاقه وافری به فرزندش دارد به مناسبت 29 دی روز هوای پاک در نامه‌ای به او از دغدغه‌هایش برای آینده ترمه‌ و ترمه‌ها در حوزه محیط زیست و هوای پاک گفته است .
 
متن این نامه که نسخه‌ای از آن در اختیار دبیرخانه همایش سلامت و زندگی قرار گرفته به این شرح است:
 
"سلام ترمه جان!
 
نمی‌دونم می‌دونی چقدر دوستت دارم؟ تو مهم‌ترین و بزرگترین بخش همه دنیای من هستی و به همین دلیل بزرگترین نعمت زندگی تو و همه ما، یعنی "سلامتی" برای من خیلی مهمه. اما برای اینکه همیشه سالم و شاداب باشی تا بیشتر کنار هم باشیم و خوشبخت‌تر زندگی کنیم، باید از یک چیزهایی مراقبت کنیم؛ چون اگر اونها نباشند ما هم نیستیم.
 
مهمترین چیزی که اگر نباشه ما هم نیستیم، هوای پاکه.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 29 دی 1393برچسب:ظریف,والیبال,ترمه,نامه, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

 برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت زنده یاد «غلامحسین مظلومی» سرطلایی فوتبال ایران

مراسم چهلمین روز درگذشت زنده یاد «غلامحسین مظلومی» سرطلایی فوتبال ایران روز پنجشنبه چهارم دی ماه جاری برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، این مراسم از ساعت 11 صبح روز یادشده در قطعه نام آوران بهشت زهرا (س) با حضور مسوولان، ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش و فوتبال آغاز خواهد شد.

مرحوم مظلومی یکی از بهترین گلزنان تاریخ فوتبال ایران، به علت ابتلا به سرطان ریه چشم از دنیا فرو بست.

وی در قهرمانی تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت های آسیا در سالهای 1972 و 1976 و همچنین بازیهای آسیایی 1974 نقش بسزایی داشت.

سرطلایی فوتبال ایران در رده باشگاهی نیز افتخارات متعددی چون قهرمانی جام باشگاه های آسیا همراه با تیم استقلال در سال 1970 و چند دوره آقای گلی لیگ کشور را در کارنامه خود ثبت کرده است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 2 دی 1393برچسب:سرطلایی, مظلومی,چهلم,سرطان, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

حمید سلطانیحمید سلطانی، از ملی پوشان تیم والیبال نشسته جوانان، به دیار باقی شتافت.

اکسیژن - گویا سریال درگذشت هنرمندان، ورزشکاران و چهره های نامدار کشور از بیماری سرطان در آبان و آذر 93 تمامی ندارد. مرتضی پاشایی خواننده جوان پاپ، مجید بهرامی بازیگر جوان تئاتر و سینما، غلامحسین مظلومی فوتبالیست پیشکسوت، رحمان مرادی نوازنده تار، علی اکبر رزم آرا بازیگر تعزیه و پیشکسوت ورزش باستانی، عظیم جوانروح، فیلمبردار سینما، سیروس دربندی فیلمبردار واحد مرکزی خبر نام های آشنایی هستند که متاسفانه سرطان آنها را از ما گرفت و از طرفی خبرها حاکی از بیماری بهرام ریحانی بازیگر پانتومیم و حسین معززی نیا سردبیر همشهری 24 و داماد شهید آوینی و پروانه بهمنی موسیقیدان مقامی ایران است. 

و این هم خبر تاسف بار دیگری از این دست:

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید سلطانی، از ملی پوشان تیم والیبال نشسته جوانان، به دیار باقی شتافتسلطانی که پیش از این در عضویت تیم والیبال نشسته جوانان بود، موفق شد به همراه این تیم در رقابتهای جوانان جهان (سال 1388) به عنوان قهرمانی دست یابد.

وی به دلیل عارضه سرطان مغز استخوان مدتی در بیمارستان شریعتی بستری بود و صبح امروز دار فانی را وداع گفت.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 22 آذر 1393برچسب:حمید سلطانی,سرطان,جانبازان و معلولان , توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

«علی‌اکبر رزم‌آرا» هنرمند تعزیه و پیشکسوت ورزش زورخانه ای به دلیل ابتلا به بیماری سرطان درگذشت.

به گزارش روز نو به نقل از فارس، پیشکسوت و هنرمند صاحب نام تعزیه سید علی‌اکبر رزم‌آرا که به دلیل سرطان بیش از 10 روز در بیمارستان دامغان بستری بود، روز گذشته در گذشت.


به گزارش مشرق، رزم آرا که در سال 1370 با حضور در جشنواره تئاتر آوینیون فرانسه ، هنر خود را در معرض دید جهانیان قرار داده بود سال گذشته در شانزدهیمن جشنواره بین‌‌المللی نمایش‌های آیینی سنتی ایران در تهران تجلیل شد.
 
سید علی‌اکبر رزم‌آرا از پیشکسوتان ورزش زورخانه‌ای نیز بود.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 16 آذر 1393برچسب:علی‌اکبر رزم‌آرا,سرطان,دامغان,, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

احسان حاج صفي گل خود در ديدار با پيکان را به روح مرتضي پاشايي تقديم کرد.

 

بهار - احسان حاج صفی دیروز و در دیدار با پیکان اولین گل بازی و دومین گل فصل خود را برای سپاهان به ثمر رساند. او بعد از گل، پیراهنی را نشان داد که تصویری از مرتضی پاشایی خواننده موسیقی پاپ ایران روی آن نقش بسته و نوشته شده بود «روحت شاد مرتضی». حاج صفی با این حرکت گل خود را به خواننده مورد علاقه‌اش تقدیم کرد.

به گزارش اکسیژن مرتضی پاشایی آبان ماه امسال، پس از مبارزه ای جانانه با بیماری اش، به علت ابتلا به سرطان معده در 30 سالگی جان خود را از دست داد.

به دنبال درگذشت مرتضی پاشایی خواننده پاپ فارسی موج بزرگی از حضور و واکنش مردم و گروههای اجنماعی مانند هنرمندان و ورزشکاران نسبت به سونامی سرطان در ایران آغاز شده است. موجی که فوت مجید بهرامی هنرمند تئاتر و سینما، غلامحسین مظلومی مهاجم سر طلایی فوتبال ایران و عظیم جوانروح فیلمبردار سینما ( فیلمبردار قصه های مجید و مختارنامه) همگی به علت بیماری سرطان و در کمتر از یک ماه آن را تازه نگهداشته است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 14 آذر 1393برچسب:مرتضی پاشایی,سرطان,گل,حاج صفی,سپاهان, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
نوشته شده در تاريخ جمعه 14 آذر 1393برچسب:پارازیت,فردوسی پور,وزیر بهداشت, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

دیدار وزیر بهداشت با سینماگران وزیر بهداشت گفت: نیاز به همت وافر جامعه فرهنگی، ورزشی و هنری داریم تا بتوانیم در راستای مهمترین ماموریت وزارت بهداشت یعنی کنترل بار بیماری های غیر واگیر از جمله سرطان ها، موفق باشیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سید حسن هاشمی در نخستین هم اندیشی منتخبین جامعه هنری و ورزشی در خصوص پیشگیری و کنترل سرطان که در ستاد مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد، با گرامیداشت یاد عزیزان جامعه هنری، فرهنگی و ورزشی که به دلیل ابتلا به سرطان جان خود را از دست دادند، گفت:  جامعه ایرانی حساسیت های وافری در خصوص نوع دوستی و کمک های اجتماعی دارند و امیدواریم این جلسه فراخوانی در قالب یک بسیج عمومی باشد و بتواند به امر پیشگیری و کاهش مرگ ایرانیان و معلولیت آنها کمک کند.

وزیر بهداشت، حضور جامعه هنری و ورزشی را در پیشگیری و کنترل سرطان در جامعه بسیار ضروری دانست و خاطرنشان کرد: جامعه هنری و ورزشی کشور علاقه مندان بسیار زیادی در اقصی نقاط ایران دارند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 12 آذر 1393برچسب:وزیر بهداشت,سرطان,جامعه هنری و ورزشی,پیشگیری, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

«سرطلایی» فوتبال ایران بدرود حیات گفتغلامحسین مظلومی، پیشکسوت فوتبال ایران و باشگاه استقلال تهران و یکی از مهاجمان تکرار نشدنی تاریخ ورزش کشورمان پس از دو سال دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان، لحظاتی پیش بدرود حیات گفت. مظلومی‌ پانزده سال رکورد دار گلزنی تیم ملی ایران بود و همه او را با ضربه‌های سر طلایی‌اش می‌شناسند.

این روز‌ها سرطان همچون هیولایی دهشتناک، یکی یکی عزیزانمان را می‌بلعد. غلامحسین مظلومی عزیز و دوست داشتنی هم یکی از قربانیان نامدار این بیماری مهلک بود که لحظاتی پیش در ۶۵ سالگی بدرود حیات گفت. دقایقی پیش، خبرگزاری‌ها‌ از تسلیم غلامحسین مظلومی در مبارزه با بیماری سرطان خبر دادند تا سر‌طلایی فوتبال ایران رخ در نقاب خاک کشد.

به گزارش «تابناک»، دقایقی پیش، غلامحسین مظلومی، مهاجم پیشین تیم ملی و باشگاه استقلال تهران که از دو سال گذشته با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد، بدرود حیات گفت. مظلومی ‌متولد آبادان و از بزرگ‌ترین مهاجمان تاریخ فوتبال ایران بود و رکورد استثنایی ۳۷ گل ملی در ۴۸ بازی را ثبت کرده ‌و به مدد همین رکورد تاریخی هم پانزده سال بهترین گلزن فوتبال کشورمان بود.

اسطوره باشگاه استقلال که با ضربه‌های سر استثنایی‌اش به سرطلایی فوتبال ایران معروف بود، یکی از معدود ایرانی‌هایی است که در رقابت‌های المپیک، موفق به گلزنی شد و گل برتری تیم ملی کشورمان برابر کوبا را در المپیک ۱۹۷۶ مونترال به ثمر رساند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 29 آبان 1393برچسب:سرطان,مظلومی,سرطلایی,فوتبال,استقلال, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۹ - 15 January ...انجمن کوهنوردان دزفول به نقل از  انجمن پزشکی کوهستان ایران نوشت: با توجه به آلودگی هوای شهرهای پر جمعیت و وارونگی هوا ، انجمن پزشکی کوهستان ایران نسبت به انجام فعالیت های ورزشی از جمله کوهنوردی در ارتفاعات شهرهای پر جمعیت هشدار می دهد:

۱- از انجام فعالیت های ورزشی ازجمله کوهنوردی که با فعالیت تنفسی بالا همراه است خصوصا در ارتفاعات زیر ۳۰۰۰ متر بپرهیزید. چون معمولا هوای آلوده شهرها حداکثر تا ارتفاع ۳۰۰۰ متری سطح زمین قرار دارند و ارتفاعات بالاتر از آن آلودگی کمتری دارد.

۲- برنامه های کوهنوردی خود را در ارتفاعات بالای ۳۰۰۰ متر و خارج از محیط های آلوده شهری تنظیم نمایید. یا با استفاده از تله کابین و یا تله سیژ به ارتفاعات بالاتر بروید و سپس کوهنوردی و کوهپیمایی را آغاز کنید و یا با خوردو به خارج از شهرها رفته و کوهنوردی خود را آغاز نمایید، در هر صورت فعالیت در ارتفاعات زیر ۳۰۰۰ متر محیط های شهری آلوده را تا آنجا که می توانید حذف کنید.

۳- در صورت بروز هر گونه علائم مبهم تنفسی نظیر احساس سنگینی و درد در ناحیه قفسه سینه و سیستم تنفسی خود برنامه کوهنوردی خود را متوقف نمایید.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 12 مهر 1393برچسب:کوهنوردی,ارتفاعات,3000متر,وارونگی هوا, تله کابین, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

صحبت کردن با دروازه بان برزیلی پرسپولیس هنگامی که کمی عصبانی به نظر می رسد، سخت است و نیلسون وقتی با ما حرف می زد، از برخی مسائل واقعا عصبانی بود.

اکسیژن - کاوه علی اسماعیلی خبرنگار خبر آنلاین در مصاحبه با نیلسون دروازه بان برزیلی تیم فوتبال پرسپولیس به موضوع اثر آلودگی هوای تهران بر چشم وی اشاره کرده است که این قسمت از این مصاحبه را در زیر می خوانید.

هفته قبل، چشم راستت دچار عفونت و تورم شده بود. آن بيماري را پشت ‌سر گذاشته‌اي؟
بله. به بيمارستان رفتم و پزشكي كه مرا معاينه كرد، گفت آب و هواي آلوده تهران باعث عفونت چشمم شده بود ولي حالا آن بيماري را كاملاً پشت ‌سر گذاشته‌ام. 

سه شنبه 25 شهریور 1393 

 مطالب مرتبط :

رسوب آلودگی در هوای آلوده با ورزش‌ ۵ برابر می‌شود

اکبرپور: آلودگی هوا روی بازی تاثیر دارد



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 3 مهر 1393برچسب:پرسپولیس,نیلسون,دروازه بان,هوای آلوده تهران,عفونت چشم, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

یک متخصص پزشکی ورزشی می‌گوید ورزش‌کردن در هوای آلوده ضرر دارد چون مواد آلاینده بیشتری وارد بدن می‌شود. ورزشهایی مثل دو، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی بیش از سایر ورزشها خطرناک است و نباید در نزدیکی بزرگراه‌ها ورزش کرد.

الف - رضا سعیدی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به پرسش چند نفر از شهروندان مشاور سلامت که پرسیده بودند چه ورزش‌هایی در هوای آلوده مجاز است و در چنین هوایی انجام حرکات ورزشی چگونه باید باشد،گفت: ورزش در هوای آلوده سبب تشدید اثرات منفی آلودگی بر انسان می شود چون امکان ورود حجم بالایی از ذرات معلق و گازهای آلوده به بدن فراهم می شود.

وی گفت: طبق گزارش های انجام شده میزان رسوب ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون در ریه در حین ورزش ۵ برابر بیشتر از حالت استراحت است .وی ادامه داد: در هنگام ورزش کردن،چون معمولاً تنفس از طریق دهان انجام می‌شود مواد آلاینده بیشتری وارد بدن می‌شود و ذرات معلقی که بسیار ریز هستند بیشتر از سایر ذرات به ریه نفوذ می‌کنند.

سعیدی تصریح کرد: بنابراین بهتر است انجام حرکات ورزشی در فضای باز و در نزدیکی بزرگراه‌ها انجام نشود چون دودهایی که از خودروها تولید می‌شود ذرات بسیار ریزی دارند. این متخصص پزشکی ورزشی با اشاره به اینکه آلاینده‌ها اثرات متفاوتی دارند گفت: آلاینده‌های مونوکسیدکربن و ذرات معلق باعث تنگی عروق قلبی،بیماریهای قلبی و فشار خون می شوند و آلاینده های ازن و دی اکسیدگوگرد نیز باعث بیماریهای ریوی، آسم و آلرژیهای تنفسی می شوند.

سعیدی ادامه داد: در عین حال انجام ورزشهایی مانند دو، دوچرخه سواری و پیاده‌روی در هوای آلوده خطرناک است و برای به حداقل رساندن عوارض آلودگی،لازم است که در فضای باز ورزش نشود و مکانی انتخاب شود که فاصله زیادی با بزرگراهها دارد.عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: انجام حرکات ورزشی بهتر است در فضای سبز و پارکها انجام شود چون هوا تلطیف می‌شود و جذب ذرات معلق هوا به ریه را کاهش می‌دهند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 12 شهريور 1393برچسب:ورزش,هوای آلوده,بزرگراه,فضای باز,ذرات معلق, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

 تشویق بازیکنان تیم های ورزشی برای کسب نتیجه بهتر همواره مورد توجه طرفداران این تیم ها است اما به گفته پزشکان صدای بوق های عجیب،ناهنجار و ممتد سبب ایجاد اختلال در شنوایی و آزردگی روحی بازیکنان و تماشاچیان مستقیم و غیر مستقیم (از طریق تلویزیون) مسابقات می شود.

دکتر محسن احدی دکترای تخصصی شنوایی شناسی و دبیر انجمن شنوایی شناسی ایران روز شنبه در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا توضیح داد: صداهایی که بیش از 85 تا 90 دسیبل شدت دارد، به گوش آسیب می رساند و می تواند تاثیراتی مانند وزوز گوش، پری گوش و کم شنوایی برای افراد ایجاد کند. 

وی افزود: هر قدر شدت صدا و مدت زمان شنیدن آن افزایش یابد، تاثیرات آن بر شنوایی تدریجی، ماندگار، شدیدتر و درمان آن سخت تر می شود و استمرار شنیدن صداهای بلند احتمال ناشنوایی را هم افزایش می دهد. 

احدی گفت: در مکان های وزرشی مانند زمین فوتبال به دلیل باز بودن فضا اگر تماشاچیان از مرکز تولید صدا فاصله داشته باشند، آسیبی به گوش آنها وارد نمی شود اما در سالن های ورزشی سرپوشیده مانند سالن والیبال این صداها می تواند بسیار آزاردهنده باشد. 

به گفته وی، تماشاچیانی که از این صداها آزرده می شوند، با استفاده از محافظ های مخصوص گوش که کاهنده صدا است، تا حدی می توانند از شدت آسیب های احتمالی جلوگیری کنند. 

شاید برخی تماشاچیان که از صداهای ناهنجار مانند انواع بوق ها دچار ناراحتی می شوند، بتوانند با استفاده از محافظ های گوش تا حدی خود را ایمن سازند اما بازیکنان تیم ها چگونه می توانند خود را از این مشکل رها سازند به ویژه آنکه علاوه بر آسیب های جسمی که به گوش آنها وارد می شود، این صداها همچنین می تواند تاثیرات منفی ازنظر روحی بر آنها بگذارد و حتی منجر به برهم خوردن تمرکز آنها شود. 

طبق نتایج تحقیقات به عمل آمده، صداهای ناهنجار ممکن است تاثیرات منفی روحی روانی لحظه ای مانند ایجاد استرس و اضطراب یا تاثیرات تدریجی و ماندگار مانند بدخوابی و اختلالات رفتاری بر افراد داشته باشد. همچنین سبب شدت یافتن بیماری مبتلایان به فشار خون و بیماری های قلبی عروقی می شود. 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 19 تير 1393برچسب:آلودگی صوتی - بوق - صدا - بازیکنان - تماشاچیان - گوش, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

غلامرضا کوهپایهمراسم استقبال از دوچرخه سواران حامی محیط زیست عبدالرضا كوهپايه و مهدي معماري با شعار « از كارون تا ارس » برگزار شد.
به گزارش زیست بوم  در این مراسم که در محل موزه آب شهرستان دزفول برگزار شد،فرماندار ويژه شهرستان دزفول،نماينده هاي انجمن هاي غيردولتي و جمعي از ارباب رسانه حضور داشتند.

عبدالرضا کوهپایه و مهدی معماری تصمیم دارند به منظور رساندن پیام محیط زیستی خود مسافت  هزار كيلومتري جنوب غرب تا شمال غرب كشور را در مدت بيست روز ركاب بزنند.
در خلال اين مراسم تعدادي از نماينده هاي انجمن هاي غير دولتي به بيان مشكلات و كمبودها، پيشنهادها و نظرهاي خود پرداختند.
 در ادامه مهندس قلي نژاد رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان دزفول و مهندس آصفي فرماندار ويژه شهرستان نيز سخنرانی کردند.
گفتنی است این دو ورزشکار هرمزگانی برنامه رکاب زنی  خود را از روز چهارشنبه مورخ 10 اردیبهشت 1393 مصادف با روز ملی خلیج فارس و از شهرستان آبادان شروع و با گذر از شهرهای ماهشر، اهواز، شوشتر، شوش، دزفول، اندیمشک، خرم آباد، نورآباد، کرمانشاة، پاوه، سنندج، دیوان دره، بوکان، مهاباد، ارومیه، تبریز  و مرند، در تاریخ 30 اردیبهشت 1393 مصادف با روز جهانی بهره وری و بهینه سازی در شهر جلفا به پایان می رسانند.

این دو ورزشکار ، دلایل انتخاب این مسیر را اینگونه عنوان نموده اند:

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 17 ارديبهشت 1393برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

سام درخشانی در کنار مادرش + عکسآلودگی هوا با سلامت همه مردم در ارتباط است، نبايد ساده از کنارش بگذريد.

سلامت - سام درخشاني يکي از بازيگران موفق و محبوب سينما و تلويزيون است که در اين سال‌ها بازي‌هاي جذابي در مجموعه‌هاي تلويزيوني داشته. او اواخر سال گذشته در نقش يک دلال فوتبال در مجموعه «پژمان» به کارگرداني «سروش صحت» بازي قابل قبولي از خود ارائه کرد...

 سام درخشاني در مجموعه «آواي باران» نيز توانست در قالب يک نقش خاکستري توانايي‌هاي بازيگري‌اش را به خوبي عرضه کند. در «فرهنگ سلامت» اين هفته با او درباره آلودگي هوا، دغدغه‌هاي اجتماعي‌اش، رازهاي سلامت و ورزش و سبک زندگي‌اش و همين‌طور بازي‌هايش به گفت‌وگو نشسته‌ايم.

 سلامت: به نظر شما چقدر در مجموعه‌هاي تلويزيوني مي‌توان معضلات اجتماعي را مطرح کرد؟

به نظرم يکي از موثرترين راه‌ها براي طرح معضلات اجتماعي، طرح آنها در فيلم و مجموعه‌هاي تلويزيوني است. مثلا در سريال «آواي باران» پديده تکدي‌گري به طور شفاف و تقريبا جامعي مورد نقد و بررسي قرار گرفت؛ جرياني که متاسفانه گسترش زيادي هم در جامعه داشته است و خيلي از کودکان به جاي اينکه سر کلاس به درس خواندن مشغول باشند، سر چهارراه‌ها مشغول تکدي‌ هستند. اين مجموعه توانست هنرمندانه در پس روايت يک داستان جذاب به ريشه‌يابي اين پديده و آثار مخربش بر جامعه و کودکان بپردازد و چون مافيايي پشت اين تکدي‌گري وجود دارد، بايد مسئولان به فکر چاره‌جويي باشند تا ريشه اين پديده مذموم خشکيده ‌‌‌شود.

سلامت: شما هم اهل بازيگري هستيد، هم اهل فوتبال. به نظر شما هنر و ورزش (به‌خصوص فوتبال) از نظر اثرگذاري در جامعه چقدر با يکديگر شباهت دارند؟

هنر و فوتبال هميشه با يکديگر در ارتباط بوده‌اند و بازيگري و فوتبال به يك اندازه براي مردم جذابيت دارند. در سينما و تلويزيون کارهاي زيادي درباره حاشيه‌هاي فوتبال ساخته شده است. هر چقدر اين دو پديده به يکديگر نزديک‌تر شوند، تبعات مثبت بيشتري خواهد داشت. البته اظهارنظر فوتباليست‌ها درباره هنر و برعکسش را چندان درست نمي‌دانم. خودم با وجود اينکه فوتبال بازي مي‌کنم، فقط درباره تيم موردعلاقه‌ام، استقلال، اظهارنظر مي‌کنم اما هرگز نظرهاي تخصصي و کارشناسي درباره فوتبال نمي‌دهم. به نظرم فوتبال مي‌تواند در صورت مديريت صحيح، غير از ارزش‌هاي ورزشي‌اش، تاثيرات زيادي هم در حوزه فرهنگ و دور شدن جوان‌ها از بزه‌هاي اجتماعي داشته باشد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 27 فروردين 1393برچسب:آلودگی هوا - سام درخشانی - بنزین - , توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
فوتبال آی آر به نقل از تسنیم - رئیس سازمان لیگ فوتبال گفت: مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی با شعار هفته هوای پاک گرامی باد برگزار می شود.

به نقل از سایت رسمی سازمان لیگ برتر، مدیرکل حفاظت محیط زیست تهران در نامه‌ای به مهدی تاج رئیس سازمان لیگ درخواست کرد هنگام برگزاری مسابقات فوتبال شعار هفته هوای پاک در ورزشگاه‌ها نصب شود.

در نامه درخواست مدیرکل حفاظت محیط زیست تهران به رئیس سازمان لیگ آمده است: «با توجه به اینکه ۲۹ دی‌ماه روز هوای پاک نام‌گذاری شده است و آلودگی هوا در کلانشهر تهران به عنوان یکی از معضلات و مشکلات اساسی حوزه محیط زیست شهری محسوب می‌شود و با توجه به اثر بخشی حوزه ورزش در افزایش سلامت عمومی خواهشمند است با هماهنگی و همکاری لازم در ایام مربوط بین ۲۷ دی تا ۵ بهمن‌ماه بنرهایی با عنوان هفته هوای پاک گرامی باد در ورزشگاه‌های محل برگزاری مسابقات لیگ برتر نصب شود.»

مهدی تاج رئیس سازمان لیگ نیز با این درخواست موافقت کرد و به رئیس کمیته مسابقات اعلام کرد مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی با شعار «هفته هوای پاک گرامی باد» برگزار شود.

یکشنبه، ۲۰ بهمن ۱۳۹۲

 

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 20 بهمن 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

به گزارش خبرنگار مهر، امیر قلعه نویی در پایان تمرین امروز چهارشنبه استقلال در جمع خبرنگاران ضمن پاسخگویی به پرسشهای ایشان، در پاسخ به سئوالی مبنی بر آلودگی هوای تهران و احتمال تعطیلی مسابقات لیگ برتر تاکید کرد: این دیگر کار ما نیست. باید همه مردم ایران یکسری مسائل را رعایت و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. خودمان باید به خودمان کمک کنیم چون برای حل مشکلاتی مثل آلودگی هوا به یک عزم عمومی نیاز داریم.

وی افزود: سازمان لیگ هم نمی‌تواند مسابقات را عقب بیاندازد. این سازمان هم تقصیری ندارد چون دیگر زمان کافی برای انجام مسابقات نداریم.

تاریخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۶
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 20 بهمن 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
خبرگزاری جمهوری اسلامی - سیاوش اکبرپور ...
عکس : ایرنا

لمون پرس به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سیاوش اکبرپور پس از پایان تمرین استقلال در خصوص شرایط این تیم گفت: شرایط مان خوب است. بعد از پیروزی که مقابل ملوان به دست آوردیم و کسب ۳ امتیاز آن بازی حالا می‌خواهیم مقابل گسترش فولاد قرار بگیریم.

وی ادامه داد: گسترش فولاد تیم جوان و خوبی است مثل تیم فجرسپاسی زمان ما که بازیکنان جوان و تاثیرگذاری داشت. به خاطر همین بازی سختی در انتظار ما است چون آنها از پتانسیل جوانی‌شان استفاده می‌کنند. من قبلا گفتم و باز هم می‌گویم تیمی که می‌خواهد قهرمان شود نباید برایش فرقی داشته باشد که با چه تیمی بازی می‌کند.

مهاجم استقلال در مورد اینکه آیا آلودگی هوا بازی با گسترش فولاد را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد، عنوان کرد: قطعا اثرگذار است. همین امروز سیستم تنفسی خودم به هم خورده بود مسلما بازی کردن در این هوا ضرر زیادی دارد.

اکبرپور در پاسخ به این سوال که بهتر نیست به علت آلودگی این بازی لغو شود اظهار داشت: اگر اینطور شود بهتر است چون عواقب آلودگی هوا می‌تواند روی همه اثرگذار باشد.

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 13 بهمن 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

 اکسیژن - غلامعلی چهاریاری (کارمند اداره بیمه سلامت تایباد)همایش پیاده روی خانوادگی درروز 29 دیماه - شهرستان تایباد استان خراسان رضوی

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 6 بهمن 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
 "لایت فاگ" شرکتی است که برای از بین بردن آلودگی هوا در شهرهای صنعتی راهکاری ساده را پیدا کرده است. این شرکت با تولید دوچرخه تصفیه گر قصد انجام این کار را دارد.
 
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، هوای آلوده شهرهای دنیا باعث شده است تا طراحان هر ساله نیم نگاهی را به رفع این مشکل بزرگ داشته باشند و برای سلامت بشر بیشتر تلاش کنند. از جمله این تلاش ها می توان به وسیله هایی اشاره کرد که به راحتی هوا را تصفیه می کنند.

به تازگی دوچرخه ای به نام "APB" طراحی و رونمایی شده است که می تواند در هنگام حرکت مقداری از هوای اطراف خود را تصفیه کند تا هم هوای سالم به ورزشکار برسد و هم بخشی از هوا تمیز شود. شاید در ابتدا این مورد کمی عجیب به نظر برسد اما دوچرخه تصفیه کننده طرحی انقلابی خواهد بود.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 21 دی 1392برچسب:دوچرخه,لایت فاگ,آلودگی هوا, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

امروزه آلودگی هوا به یکی از مشکلات جدی مردم تبدیل شده است و به خصوص در شهرهای بزرگ خود را بیشتر نشان می‌دهد. در کنار این مورد، عدم تحرک و فعالیت بدنی نیز خود مشکلی دیگر به حساب می‌آید.

حال در این شرایط، باید ورزش و فعالیت را بیشتر کرد یا از ترس آلودگی هوا آن را کنار گذاشت؟



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 2 آذر 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

اکسیژن - دکتر سید علیرضا عظیمی - امروزه درشهرهای کشورهای توسعه یافته و حتی در حال توسعه از وسایل نقلیه گوناگون استفاده می شود مترو، اتوبوس، مینی بوس، تراموا، خودروسواری، ون، قطار، درشکه، قایق، موتورسیکلت، دوچرخه، سه چرخه، ریکشا، اسکیت و مانند اینها  و دستیابی به فناوریهای پیشرفته و ثروت ملی بالا هرگز موجب حذف وسایل نقلیه ساده ترنگردیده است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 28 آبان 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

منبع : راسخون



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 27 آبان 1392برچسب:, توسط |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.